۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دستیابی به سعادت اخروی منوط به صبر و استقامت است

دستیابی به سعادت اخروی منوط به صبر و استقامت است

قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: استقامت به معنای زیر بار مشکلات کمر خم نکردن است و پیامبر اسلام(ص) رسیدن به بهشت و سعادت اخروی را منوط به صبر و استقامت می‌داند .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعدازظهر جمعه در سخنرانی آغاز مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود اظهار داشت: حضرت یوسف (ع) از سخت‌ترین مشکلات هراسی نداشت و همین امر موجب شد تا در نهایت با صبر و استقامت به بالاترین رتبه و جایگاه دست یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رسیدن به قله‌های افتخار به راحتی نیست و در این مسیر باید سختی‌ها را به جان خرید و تحمل کرد و بر اساس آیه ۱۱۰ سوره یوسف نیز نصرت الهی بعد از استقامت به دست می‌آید.

وی عنوان داشت: استقامت به معنای زیر بار مشکلات کمر خم نکردن است و پیامبر اسلام (ص) رسیدن به بهشت و سعادت اخروی را منوط به صبر و استقامت می‌داند و امام علی (ع) می‌فرمایند، وقتی شدت و سختی به نهایت برسد فرج از راه می‌رسد.

حاج ابوالقاسم افزود: قدرتمند شدن به راحتی نیست و امتی که می‌خواهد قوی شود باید سختی‌های بیرونی و درونی را تحمل کند و در صدر اسلام نیز امت پیامبر سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و در برخی مواقع یک دانه خرما را ۷ نفر مزه مزه می‌کردند تا زنده بمانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در مسیر رسیدن به قله و قوی شدن می‌بایست فشارهای اقتصادی، معیشتی و جنگ‌های سخت و نرم و همه موارد سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در قرآن کریم دستور استقامت به نبی اسلام در مواردی متعدد داده شده است و باید ایستاد و راه را گم نکرد و هدف را همواره جلوی چشم داشت و در این صورت پیروزی‌ها پی در پی رخ خواهد داد.

کد خبر 5467525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha